Heel jong Woerden bakt

Veertien jongeren met een Nederlandse, Syrische, Somalische, Marokkaanse of Turkse achtergrond bereiden zich sinds november voor op de finale van Heel jong Woerden bakt, op zaterdag 16 maart. Heel jong Woerden bakt is een wedstrijd waarin de jongeren al bakkend samenwerken en leren van elkaar en elkaars gewoonten en cultuur. Jongeren op die manier helpen integreren: dat is het doel van de organisatoren, onder wie Rotaryclub Woerden Oude Rijn.
Na de voorronde in november doorliepen de jonge baktalenten vijf workshops bij kook- en bakprofessionals in Woerden. Daar werd samengewerkt aan de meest verrukkelijke baksels.
Alle voorbereidingen komen samen in de Grote Finale, waarvan ook op social media (#heeljongwoerdenbakt) verslag wordt gedaan. Op de speciaal gemaakt website www.heeljongwoerdenbakt.nl zijn filmpjes en actuele informatie te vinden.